Infobrieven 2019
Infobrieven 2018
- Overzicht informatiebrieven VDKV 2018 2018-06 Kansen maken het verschil
- 2018-06 Kansen maken het verschil
- 2018-05 Inclusief doceren en leren leidt naar efficiënter intuïtief denken
- 2018-04 De leraar is oefenmeester en coach
- 2018-03 Ervaring is de beste leermeester
- 2018-02 Oefenen en ervaren zijn onmisbare didactische instrumenten
- 2018-01 van inclusief leren naar executieve functionaliteit
Infobrieven 2017
- Overzicht informatiebrieven VDKV 2017
- 2017-06 Didactisch belang van het episodisch geheugen
- 2017-05 Maak didactisch handig gebruik van de interactie tussen de drie geheugennetwerken.
- 2017-04 Ook het Procedureel Geheugen speelt een essentiële rol bij ‘leren’
- 2017-03- Episodisch geheugen speelt wezenlijke rol bij ‘leren’
- 2017-02 je denkkracht put uit het samenspel van 3 geheugens
- 2017-01 Het geheugen is de kern waar alles uit voortkomt
Infobrieven 2016
- Overzicht Informatiebrieven VDKV 2016
- 2016-06 ‘Intuïtief verstandig denken’- hoe werkt dat bij experts
- 2016-05- Intuïtief verstandig denken- de kracht van expertise.
- 2016-04 Van 2-stappenplan Dijksterhuis naar een verbeterde didactiek
- 2016-03 naar een didactiek die aansluit bij intuitief denken
- 2016-02 van intuïtief denken naar intuïtief rationeel denken
- 2016-01 Als je intuitieve denkvermogen de fout in gaat
Infobrieven 2015
- Overzicht informatiebrieven VDKV 2015
- 2015-06 leer leerlingen meer intuitief rationeel denken
- 2015-05 We denken intuitief en vertrouwen op ons gevoel
- 2015-04 Intuitief denken, betrouwbaar of valkuil_
- 2015-03 Wat betekent dat we ‘al denkende’ leren
- 2015-02 Hoe hebben wij intelligentie gefundeerd
- 2015-01 Wat gaat er fundamenteel mis in het onderwijs