Door Ingrid Zemmelink|2018-09-06T09:55:35+02:006 september 2018|
Klantvraag
De Antonius Zorggroep in Sneek had de volgende vraag voor drieS: ‘Help ons bij het ontwikkelen van een instrument om het effect van onze leerinterventies te kunnen meten’.
Aanpak
Met de teamleider Opleiden en Ontwikkelen zijn de wensen en behoeftes in kaart gebracht en is een plan van […]
Door David Berg|2018-09-04T09:36:02+02:0022 oktober 2017|
Klantvraag
Als onderdeel van de kwaliteitsagenda “Samenwerken aan een betere gehandicaptenzorg” wil de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) voor haar leden een Leergang strategisch opleidingsbeleid organiseren. VGN vraagt drieS om deze leergang te ontwikkelen en te verzorgen.
Aanpak
Op basis van haar ervaringen met strategisch opleiden in de zorg, o.a. bij het Medisch Centrum Leeuwarden, ontwikkelt drieS een […]
Door David Berg|2018-08-29T08:33:26+02:0014 maart 2017|
Klantvraag
Externe en interne evaluaties laten zien dat de onboarding van nieuwe medewerkers in het Medisch Centrum Leeuwarden (MCL) beter kan. Het MCL heeft drieS gevraagd het introductie- en inwerktraject voor nieuwe medewerkers te verbeteren.
Aanpak
Vanuit de MCL Academie werkt het projectteam aan het stapsgewijs aanpassen en verbeteren van de verschillende interventies. Daarbij is aandacht voor […]
Door Gilbert Coers|2018-09-06T10:25:31+02:008 februari 2017|
Klantvraag
Zorgverleners hebben nog te vaak te maken met agressie en geweld. De overheid wil met het Actieplan ‘Veilig werken in de Zorg’ de implementatie van beleid tegen agressie in de praktijk van zorginstellingen bevorderen. Het Actieplan is een initiatief van de gezamenlijke sociale partners in de […]
Door Gilbert Coers|2018-09-04T10:23:16+02:007 februari 2015|
Project/werkzaamheden
De Wever is een grote organisatie op het gebied van ouderenzorg in Tilburg. De afdeling Opleidingen wil graag meer zicht krijgen op de kwaliteit van de dienstverlening aan de cliënten en de invloed van de verschillende trainingen en cursussen hierop. Wat is het leereffect en hoe kan de transfer van het geleerde naar de praktijk […]
Door Gilbert Coers|2018-09-06T20:17:34+02:007 februari 2014|
Klantvraag
Het Medisch Centrum Leeuwarden vindt het leren en ontwikkelen van medewerkers voorwaardelijk om als ziekenhuis excellente zorg te kunnen leveren. In een strategisch opleidingsplan wil het ziekenhuis aangeven hoe zij dit leren en ontwikkelen de komende jaren vorm gaat geven. Het plan moet naadloos aansluiten op het beleid en de organisatiedoelstellingen van de organisatie en […]