Strategisch kijken naar leren en opleiden in de zorg
Klantvraag
Als onderdeel van de kwaliteitsagenda “Samenwerken aan een betere gehandicaptenzorg” wil de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) voor haar leden een Leergang strategisch opleidingsbeleid organiseren. VGN vraagt drieS om deze leergang te ontwikkelen en te verzorgen.
Aanpak
Op basis van haar ervaringen met strategisch opleiden in de zorg, o.a. bij het Medisch Centrum Leeuwarden, ontwikkelt drieS een leertraject Strategisch Opleidingsbeleid. De Leergang omvat 7 bijeenkomsten waarin deelnemers met elkaar thema’s uitdiepen en aan de slag gaan met het maken van een strategisch opleidingsplan voor hun eigen gehandicaptenzorgorganisatie. In de leergang worden fysieke bijeenkomsten afgewisseld met individueel leren en werken, webinars, op de eigen werkplek leren, sparren met collega’s, uitwerken van opdrachten en leren in leergroepen. De leergang is een voorbeeld van het nieuwe leren.
drieSers
Ingrid Zemmelink
Barbara Ponsteen
met ondersteuning van Marieke Bolk uit het netwerk van drieS
Opdrachtgevers
- Ontwikkelen van kwalificatiedossiers en keuzedelen
- Assessment MBO-docent
- Een instrument voor effectmeting leeractiviteiten
- Introductie multichannel strategie retailorganisatie
- Opleiding in zijn kracht door community of practice
- Professionaliseren van de bedrijfsopleidingen
- Ontwikkelingspespectief door organisatietransformatie
- Weet wat werkt, met Process Communication
- Implementatie zelfsturing
- Maatwerk teamworkshop om inefficiënte patronen zichtbaar te maken en kwaliteiten meer te benutten
- Projectmatig werken in het basisonderwijs
- Nieuw onderwijs ontwikkelen, hoe doe je dat?
- Realiseren toekomstbestendige organisatie
- Ontwikkelen visie op leren & ontwikkelen en inrichten trainingsorganisatie
- Bouwen aan een opleidingsstructuur voor Register-Taxateurs