Opleiding in zijn kracht door community of practice
Klantvraag
De ArtEZ opleiding Docent Dans vraagt drieS om de onderwijsvernieuwing te begeleiden van het docent dansonderwijs.
Aanpak
In nauwe samenwerking met het kernteam en docenten van de opleiding is gewerkt aan een vernieuwde onderwijsvisie. Op basis daarvan is het curriculum flink aangepakt én wordt de relatie met het werkveld ontwikkeld.
Onze aanpak is gericht op het verhelderen van wie waarvoor verantwoordelijk is: team, docenten, studenten, werkveld. Spelers nemen eigenaarschap voor hun ding, nemen initiatief, en zoeken samenwerking.
Resultaat
Studenten laten zich zien als zelfstandig opererende professionals. Het werkveld is nauw betrokken bij de ontwikkelingen binnen de opleiding. Er is een actieve community of practice rondom de opleiding Docent Dans. Deze community biedt afgestudeerden, alumni, scholen, dansgezelschappen en andere spelers in het werkveld een ontmoetingsplek, en ruimte om continu te reflecteren op ontwikkelingen in het werk van de docent dans.
drieSer
Opdrachtgevers
- Ontwikkelen van kwalificatiedossiers en keuzedelen
- Assessment MBO-docent
- Een instrument voor effectmeting leeractiviteiten
- Introductie multichannel strategie retailorganisatie
- Opleiding in zijn kracht door community of practice
- Professionaliseren van de bedrijfsopleidingen
- Ontwikkelingspespectief door organisatietransformatie
- Weet wat werkt, met Process Communication
- Implementatie zelfsturing
- Maatwerk teamworkshop om inefficiënte patronen zichtbaar te maken en kwaliteiten meer te benutten
- Projectmatig werken in het basisonderwijs
- Nieuw onderwijs ontwikkelen, hoe doe je dat?
- Realiseren toekomstbestendige organisatie
- Ontwikkelen visie op leren & ontwikkelen en inrichten trainingsorganisatie
- Bouwen aan een opleidingsstructuur voor Register-Taxateurs