Deelprojectleider en adviseur Doorbraakproject Onderwijs & ICT
Klantvraag
Doorbraakproject Onderwijs en ICT, uitgevoerd in opdracht van de PO-Raad, de VO-Raad, de ministeries OCW en EZ, heeft als doel de hindernissen weg te nemen die gepersonaliseerd leren in het primair en voortgezet onderwijs in de weg staan. ICT is aanwezig in het onderwijs, maar nog niet zodanig dat echt gepersonaliseerd leren mogelijk is. Adviseurs van drieS vormen als ketenadviseurs in een team van Kennisnet de schakel tussen de vraag vanuit de scholen en het aanbod vanuit de markt. Vak- en methodeoverstijgend inzicht in de voortgang van het leren is één van de thema’s die door drieS wordt opgepakt.
Aanpak en resultaat
DrieS levert de expertise op het gebied van ICT en leren die wordt ingezet bij het scherp krijgen van de behoefte van scholen, identificatie van de ICT knelpunten, én het formuleren van oplossingsrichtingen door het scherp beschrijven van didactische processen rond gepersonaliseerd leren:
- detaillering en implementatie e-learning standaarden t.b.v. dashboars (inzicht in voortgang van het leren) en data uitwisseling (leerdoelen, leerlijnen, metadata leermiddelen, leerinformatie)
- uit elkaar trekken van data en functionaliteit
- inkoopeisen door scholen formuleren t.b.v. inkoop van nieuwe ICT voorzieningen
In het vervolg van het project wordt in samenwerking met de markt gewerkt aan vernieuwd aanbod.
Het Doorbraakproject Onderwijs en ICT is intussen afgerond. Resultaten zijn hier te vinden.
drieSer
David Berg
Bianca Geerts (een onderwijskundige uit het netwerk van drieS)
Opdrachtgevers
- Ontwikkelen van kwalificatiedossiers en keuzedelen
- Assessment MBO-docent
- Een instrument voor effectmeting leeractiviteiten
- Introductie multichannel strategie retailorganisatie
- Opleiding in zijn kracht door community of practice
- Professionaliseren van de bedrijfsopleidingen
- Ontwikkelingspespectief door organisatietransformatie
- Weet wat werkt, met Process Communication
- Implementatie zelfsturing
- Maatwerk teamworkshop om inefficiënte patronen zichtbaar te maken en kwaliteiten meer te benutten
- Projectmatig werken in het basisonderwijs
- Nieuw onderwijs ontwikkelen, hoe doe je dat?
- Realiseren toekomstbestendige organisatie
- Ontwikkelen visie op leren & ontwikkelen en inrichten trainingsorganisatie
- Bouwen aan een opleidingsstructuur voor Register-Taxateurs