Opleidingen herzien bij Hogeschool Arnhem Nijmegen
DrieS ondersteunt de Hogeschool Arnhem Nijmegen bij het herzien en ontwikkelen van verschillende voltijd- en deeltijdopleidingen:
- ALO_deeltijdopleiding: herzien deeltijdopleiding
- Verpleegkunde opleiding: een onderwijseenheid voor zij-instromers
- Bachelor Medische Hulpverlening: een nieuwe afstudeerrichting cardiodagnostiek
- Verpleegkunde_nieuwe stijl (BN2020): de voltijd- en deeltijdopleiding
Aanpak
In projectteams van docenten, inhoudsdeskundigen uit de praktijk en drieS-onderwijskundigen wordt gewerkt aan het herzien of geheel opnieuw ontwerpen van onderwijseenheden(OWE’s) van de betreffende opleiding.
DrieS ondersteunt de docenten in het proces van onderwijsontwikkeling en het concretiseren van onderwijsproducten. Er worden onder andere lessen, kennisclips en toetsen gemaakt. Ter ondersteuning van de stage en leren in de praktijk worden praktijkopdrachten gemaakt.
Binnen het projectteam is er wekelijks overleg en wordt gewerkt in werksessies en op afstand mbv email en skype.
Resultaat
Volledig uitgewerkte OWE’s met concrete producten zoals studiehandleidingen en docentenhandleidingen.
drieSers
Marlies Wannet
Patricia Antersijn
Eline Noorbergen
Barbara Ponsteen
en Gerlinde Podt uit ons netwerk van ervaren consultants.
Opdrachtgevers
- Ontwikkelen van kwalificatiedossiers en keuzedelen
- Assessment MBO-docent
- Een instrument voor effectmeting leeractiviteiten
- Introductie multichannel strategie retailorganisatie
- Opleiding in zijn kracht door community of practice
- Professionaliseren van de bedrijfsopleidingen
- Ontwikkelingspespectief door organisatietransformatie
- Weet wat werkt, met Process Communication
- Implementatie zelfsturing
- Maatwerk teamworkshop om inefficiënte patronen zichtbaar te maken en kwaliteiten meer te benutten
- Projectmatig werken in het basisonderwijs
- Nieuw onderwijs ontwikkelen, hoe doe je dat?
- Realiseren toekomstbestendige organisatie
- Ontwikkelen visie op leren & ontwikkelen en inrichten trainingsorganisatie
- Bouwen aan een opleidingsstructuur voor Register-Taxateurs